Na drie jaar gedoe met onze ramen is afgelopen vrijdag 11 december met een laatste actie van de monteurs van Schipper Kozijnen een punt gezet achter een traject op weg naar normaal.

Vanaf vandaag worden alle zaken die zich voor gaan doen met de kozijnen via de normale procedure behandeld. De firma Schipper zal dan de reparaties uitvoeren.

Gebreken
Toen wij drie jaar geleden in de Akropolistoren trokken kwamen al gauw allerlei gebreken aan de kozijnen aan het licht. Niet alleen dat we allemaal wel eens met een deur in onze handen stonden omdat we ons niet helemaal aan de onlogische gebruiksaanwijzing van de deurkrukken hielden. Maar afgezien daarvan waren er ook veel klachten over tocht, wateroverlast en gefluit bij de ramen. Fijn dat we filmpjes kunnen maken die overtuigend aantonen wat er mis is!!

Hoe vaak heeft de TechCom niet met een groep “deskundigen” van de aannemer, leverancier en de Alliantie bij de ramen gestaan om te kijken of we het eens konden worden over de gebreken van de ramen. Er kwamen allerlei monteurs langs om de boel te fixen als dat nodig was, maar nooit werd het echt goed.

Storm
Uiteindelijk moest de aannemer wel toegeven dat er iets moest worden gedaan. Toen kwam er een ronde met een zeer serieuze monteur die duidelijk wist wat ie deed. En de resultaten waren er naar. Het was nog lang niet perfect, maar wel duidelijk beter. Maar nog steeds kwamen er bij calamiteiten monteurs die niet in staat waren om de ramen écht goed te herstellen.

Tot… een raam van Margriet bij een hevige storm naar binnen vloog. Gelukkig woont de TechCom bij Margriet om de hoek en die wist, oh wonder, het raam tegen de storm in weer terug te plaatsen.

Nu was wel duidelijk dat er iets goed mis was aan de ramen. Toen werd er wel deskundig naar gekeken. Toen bleken juist de ramen van de bovenste verdiepingen veel te weinig marge te hebben. Het zou zo weer kunnen gebeuren. De TechCom heeft inderdaad nog bij twee andere ramen die naar binnen dreigden te vallen, de boel moeten vastzetten.

Windproef
Er werd een windproef gehouden bij het appartement van Leo en Jeannette. Toen wisten we al dat het vooral de ramen van de bovenste verdiepingen zeer problematisch waren. Maar ja, daar kan zo’n windmachine niet komen. Gekissebis over “wie zal dat betalen” heeft de zaak nog behoorlijk opgehouden, maar….

Uiteindelijk heeft de firma Schipper nu overal nieuw raambeslag aangebracht bij de risicoramen en andere gebreken verholpen. Nu maken we dus een nieuwe start met ramen die wel OK zijn. Vanaf nu komt een monteur van Schipper om alles wat zich nu nog voordoet met de ramen, te verhelpen. Vanaf nu kunnen we rustig slapen.